лучшие связки овервотч 2021
Лучшие комбинации героев Overwatch #1
Лучшие комбинации героев Overwatch #1
Райнхардт и Маккри
Турбосвин и Крысавчик
Турбосвин и Крысавчик уже напарники в их каноничной истории, так что довольно приятно было бы свести их вместе вновь. Хотя они работают вместе довольно хорошо. Они и по отдельности хороши в подрывании рядов противника. Турбосвин может притянуть врага к ловушкам Крысавчика своим крюком, или наоборот, попавшегося в Капкан Крысавчика врага может быстро уничтожить Турбосвин.
Единственный минус в комбинации этих австралийских преступников, это их низкая мобильность. Неплохим дополнением был бы стать Лусио со своим ускорением.
Жнец наносит много урона за короткий промежуток времени, что отлично сочетается со Сферой Разрушения Дзенъятты. Также его Сфера Гармонии исцеляет Жнеца, даже когда он переходит в бестелесную форму, что очень помогает в дуэлях 1 на 1, тогда как Дзенъятте нужно лишь быть неподалеку.
Торбьорн и Роковая вдова
Райнхардт, Бастион и Ангел
Это довольно забавная комбинация, особенно при Сопровождении. Бастион занимает центральную позицию, его прикрывает Райнхардт и бафает Ангел. Такой урон под щитом порвет врага в щепки!
Также Лусио подойдет к комбинации, его исцеление поможет, если щиты перезаряжаются, а ускоренная Трейсер ещё и со щитом становится неудержимой!
Заря и буквально любой ультимейт с уроном, без шуток
Сильнейшие связки и комбо героев в Overwatch!
Если вы не знаете, за кого стоит начать играть, ознакомьтесь с нашей статьей по выбору мэйн героя. В этой статье мы решили коснуться только одной стороны медали и рассказать о парочке сильнейших комбо/связок в игре.
Введение
Рэйнхардт + Сомбра
Начнём мы с самой простой и очевидной связки ультимейтов. EMP Сомбры, зашедшей с фланга или тыла в сердце вражеской команды отключает все способности противников. В этот момент Рэйн, отвлекающий внимание на себя, даёт свой ульт, превращая врагов в кротких и беспомощных овечек. К тому же, даже без ультимейта, Сомбра способна взломать вражеского Рэйнхардта и отключить щит, позволив своему танку и команде задавить оппонентов. Это дуо может забрать множество ключевых точек и подарить пару сотен очков рейтинга.
Трейсер + Дзеньятта
Во-первых умение Дискорд Дзеньятты позволяет вашей команде в целом и Трейсер в частности акцентировать внимание на одном противнике и быстро отправлять его на респаун. Профессиональный игрок за Трейсу должен убивать противника за одну обойму + мили атака. С проклятием Дзена это становится сделать куда проще.
Заря + Думфист
Самый приятный дуэт для ваших коллег, и головная боль для противников. Думфист, если мы говорим про хорошего игрока, неуловимый персонаж. При врыве во вражескую команду он молниеносно делает минус 1-2 и сразу же сваливает на Рокет Панче или Апперкоте с ударом в землю. Поймать его могут Ана, Маккри или Райнхард на рывке. Это на бумаге. На практике, против него хорош лишь ковбой со своей флешкой.
Вот только при наличии Зари в команде, Дум становится неубиваемым кошмаром. Грамотный бабл Зари может спасти кулака от флешки, стрельбы от бедра, слипа и множества других эффектов контроля. Это играет на руку и самой Заре, чей заряд пушки будет расти в геометрической прогрессии. К тому же, Гравитон и ульт Думфиста отлично сочетаются вместе. Единственный минус в данной комбинации, большое количество практики, чтобы комбинировать дайв атаки с щитом и ультимейты.
Орисса + Турбосвин
Это связка была очень популярной в хай ммр играх с учетом того, что напарники имеют в наличии парочку вещей: голос, микрофон и правильные пальцы. Всего при наличии этих трех пунктов у вас будет гарантированный рост MMR.
Ана + Гэндзи
Но есть и минусы данной комбинации. Во-первых, наш бравый воин с катаной может плохо подготовиться к файту и выдать посредственный ультимейт. В обычной катке после таких неуверенных манёвров Ана перестаёт бустить Гэндзи и акцентирует своё внимание на других персонажах, например на Рэйнхардте. Во-вторых, при плохой коммуникации Ана может просто не дать свой ульт вовремя и упустить подходящий момент. Именно поэтому общение является одним из ключевых факторов победы.
Заключение
В этой подборке мы не упомянули о таких комбинациях, как Заря + Хандзо, поскольку те легко контрятся Батистом. Или Бригитта + Ана, которые представляют вместе отличную связку саппортов и одновременно настоящую головную боль для фланкеров (учитывая, как мощно Бригитта прохиливает тиммейтов под банкой Аны и не позволяет Трейсер или Гэндзи напасть на старую бедную женщину).
Как не быть «вагоном» в Overwatch?
Если у вас уже наиграно три миллиарда часов в Overwatch, то ничего нового вы, скорее всего, для себя здесь не найдете. А если вы только хотите покорять Overwatch, а ваш рейтинг, как и мой, так же стыдливо завис на отметке в 2 тысячи, то Даша «Marvellous_Li» и Георгий «ShaDowBurn» Гуща помогут вам.
Тренировки, тренировки и еще раз тренировки
Игрок в CS: GO (с рангом выше Silver) зачастую начинает свой крестовый поход в матчмейкинг с тренировки аима. В Overwatch, даже несмотря на то, что за многих персонажей стрельба как таковая не нужна, работает тот же принцип.
В Overwatch множество «кастомок», где можно отточить разные игровые аспекты или просто «раскликаться» перед матчмейкингом, последнее так и вовсе — золотое правило любой онлайн игры.
Ana paintball
Хорошая кастомка, чтобы освоить достаточно сложного героя и привыкнуть к траектории полета ее дротика.
Widow headshot only
Вот, например, игрок команды Los Angeles Valiant, играющий в основном на персонажах поддержки, все время использует этот мод для разминки. 8 хедшотов за 10 секунд по летающим врагам, каково, а? Естественно, показывать такие результаты у вас вряд ли будет получаться в ближайшее время, но подобные кастомки улучшат вашу меткость и помогут просчитывать траекторию соперников в полете.
Для тех же, кто просто хочет научиться аимить и набить руку, я рекомендую создавать свою игру с ботами (Ана и Лусио), выкрутить им скорость передвижения до 150% и там уже на что хватит фантазии: хоть просто механику и аим тренируй, хоть хедшоты / эиршоты / флики. — Marvellous_Li
Выбираем роль
Поэтому стоит оставить пока роль ДД и попробовать себя на других позициях.
На хилере, когда ты только начинаешь играть, ты быстрее всего осваиваешь все тонкости игры за остальных героев. Так как ты всегда находишься в тылу, ты видишь как работает и взаимодействует команда, что именно для тебя, как хилера, плохо, что хорошо. Исходя из этого, ты сам потом понимаешь, что, играя за фланкеров, тебе нужно заходить в тыл и напрягать хилов, играя в клоуз дистанс, тебе нужно разбирать танков, играя на танке — создавать спейс для команды. — Marvellous_Li
К тому же на первых порах велика вероятность, что вы будете единственным желающим поиграть на танке / хиле. Ведь все естественно захотят взять ДД. Таким образом, вы уже дадите преимущество своей команде и увеличите шансы на победу. Да и наверняка соберете в конце лайки, благодаря своей полезности, а это всегда приятно — кто не любит потешить свое ЧСВ в онлайн-играх.
Я думаю, самый лучший вариант начать играть на флекс-танках (D.Va, Zarya), они довольно просты в изучении и могут исполнять любую роль в команде (DPS, Support, Tank), тем самым, игроку будет проще разобраться в игре и понять какая роль ему нравится или подходит больше всего. — ShaDowBurn
Никто не запрещает вам выбирать Солдата и вести беспорядочный огонь по вражеским щитам, представляя, что вы во Вьетнаме, а вокруг гуки. Но освоиться в игре, прокачать свое понимание игры, и вообще быть полезным, а значит и побеждать, проще будет именно на вспомогательных и смежных ролях. Ведь даже если вы плохо будете играть на Ангеле, вы все равно будете вносить огромный импакт в командную игру.
Тренируем сигнатурных персонажей
В Overwatch 28 героев, и, конечно, у каждого свой уникальный геймплей, потому попробовать хочется всех. Но эксперименты стоит оставить для аркадных или обычных игр. Для рейтинга лучше создать небольшой пул персонажей, за которых у вас лучше всего получается играть. Изначально в обычных играх попробуйте за всех, чтобы представлять как работает персонаж: в чем его сильные и слабые стороны. Потом уже определите для себя несколько приоритетных героев, за которых и будете покорять матчмейкинг.
Всем начинающим игрокам, у которых в планах добиться больших рейтингов, или даже стать про-игроком, я всегда советую изучать 1-2 самых популярных героев. Играя 1-2 героями, вы точно добьетесь прогресса быстрее и начнете понимать игру гораздо лучше. Вам будет проще поднимать рейтинг, и вы будете играть против более сильных соперников, тем самым, ваше глобальное понимание игры в разы увеличится, и вы сможете играть и на других героях максимум на 300-400 рейтинга ниже ваших основных персонажей. Улучшение игры за остальных героев потом будет уже вопросом времени. — ShaDowBurn
Выбираем героя
Каждый герой, чтобы вы смогли выжать максимум из него, требует длительной практики и десятков наигранных часов. Однако некоторые герои чуть проще в освоении, поэтому начинать свое знакомство с игрой и покорение матчмейкинга лучше именно с них. Еще раз: если у героя более понятный и упрощенный геймплей — это не значит, что сыграв пару игр за него вы все поймете и станете лучшим. Жнец простой по механике, со скилами не требующими супер микроконтроля и реакции мангуста, однако его эффективность и полезность полностью зависит от вашего понимания макроигры, умения перемещаться и знания таймингов. Все вышеперечисленное приходит именно после десятков / сотен наигранных часов.
Самый главный момент, который нужно учитывать всем, кто идет в рейтинговые игры осознанно: у вас должна быть четкая цель в каждой игре. На ком вы будете играть, что делать, сможете ли быть полезным на своем герое в данном сетапе команды. — Marvellous_Li
Но если вы только знакомитесь с Overwatch, или это знакомство ограничивается 20-30 часами, то лучше привыкать к особенностям игры на персонажах с более понятным геймплеем.
Герои, которые просты для освоения: Мерси, Лусио, Мойра, Бригитта, Дива, Солдат, Вдова, Жнец.
Герои, на которых не стоит идти в рейтинг, не имея достаточно опыта: Генжи, Думфист, Хаммонд, Трейсер, Ана.
«Хочу играть за Генжи!»
Если «простые персонажи» вас не привлекают и, несмотря на все наши уверения, вы твердо решили играть только на ДПС, да к тому же именно на «том крутом парне с мечом», то вот вам небольшой совет от ShaDowBurn, который в первом сезоне Overwatch League разрывал оппонентов на этом самом Генжи:
Для того чтобы научиться играть на Генжи, стоит очень много времени уделять механике (правильно двигаться и хорошо стрелять) и он один из тех персонажей которым нужно следить за всеми перезарядками способностей и текущим зарядом ультимейтов у противника, чтобы повысить свою выживаемость и знать в какие моменты можно нападать или даже полностью переворачивать ситуацию в свою пользу.
Следим за метой
Ни одна онлайн-игра никогда не будет полностью сбалансирована. Всегда из меты кто-то выпадает, а кто-то наоборот настолько имбалансен. Поэтому всегда, особенно после большого перерыва в игре, зайдите почитать «патчноут», пролистайте форум, посмотрите стримы, чтобы понять, кто из персонажей сейчас в топе более эффективен на своей позиции. Понятно, что выиграть матч, пикнув более «метового» персонажа, не получится, но небольшое преимущество это все-таки даст. Хотя с другой стороны, нужно помнить, что если герой популярен, то велика вероятность, что большинство игроков уже адаптировались к игре против него.
В данной мете Бригитта очень сильно переворачивает игру и затрудняет игру фланкерам типа Трейсер и Генжи. Но даже так игроки все равно находят обходные пути и способы победить Бригитту. — ShaDowBurn
Игра с другом
Игре с кем-то в паре всегда приятнее и веселее. Но не всегда игроки выжимают из совместной игры все плюсы. Если вы просто шутите в дискорде, при этом бездумно бегая по карте каждый сам по себе, толку от игры будет немного. Мы не против шуток в дискорде, но их нужно совмещать со слаженной командной игрой. Идеально будет выбрать двух героев, которые синергируют друг с другом, так вы получите преимущество над соперником. Вот несколько комбинаций героев для совместной игры с другом от ShaDowBurn:
Если вы играете танками, то это Райнхард + Заря. Действуя сообща, вы должны стабильно переигрывать вражескую связку танков. При игре на ДПС вы можете играть очень агрессивно двумя фланкерами (Генжи, Трейсер, Сомбра) и координировать свой фокус по целям. Играя саппортом в связке с ДПС, вы можете комбинировать нано блейд (Генджи + Ана) или просто играть по фокусу и убивать цели под дискордом.
Главное — позитивный настрой
К счастью, в Overwatch с этим чуть лучше, чем в той же Dota 2. Во многом из-за того, что игры длятся 10-15 минут и, даже проигрывая, игроки не успевают так возненавидеть друг друга, чтобы гореть желанием познакомиться с чьей-то матерью. Но тильтануть и опустить руки можно и в Overwatch после серии поражений.
После проигранных матчей новички, сами того не замечая, теряют фокус и спускаются еще ниже по рейтингу. Если бы игроки откинули эмоции в сторону и старались показать свою лучшую игру на любом рейтинге, они стабильно развивали бы свой уровень игры и их рейтинг, соответственно, вырос бы тоже. — ShaDowBurn
Старайтесь взаимодействовать и общаться с командой, но только в рамках литературного языка. Эффективное комбинирование способностей и слаженный заход на точки зависят от внутриигрового общения и вашего желания найти общий язык с союзниками. К тому же это поможет подобрать более сбалансированный пик, никто не будет «вставать в позу» с криками: «Хочу ДПС!».
Если вы сохраняете позитивный настрой, общаетесь с командой, не тильтуете, каждый матч играете на пределе своих возможностей, то ваши шансы выиграть и научиться чему-то сильно возрастают. — Marvellous_Li
The Best Overwatch Tier List Season 30 (October 2021)
The long awaited Overwatch Tier List by the Overwatch boosting team is here. Note that this is purely for Solo Que purposes, pure raw strength for playing with random strangers. Some heroes will perform better than their current tier in higher and lower SR ranges. Also, some heroes could be S tier on one map and C tier on the other map, or a C tier hero could be S tier on a particular map. Therefore, use this only as a helpful guideline. Without further ado, let’s find out who are the best Overwatch characters.
Overwatch Tier List
Baptiste, Brigitte, McCree, Tracer, Orisa, Soldier: 76, Zenyatta, Wrecking Ball, D.Va, Echo
Ana, Mercy, Ashe, Widowmaker, Genji, Pharah, Hanzo, Winston, Sombra, Roadhog, Sigma
Zarya, Lucio, Doomfist, Junkrat, Mei, Symmetra, Torbjorn, Reaper
Reinhardt, Moira, Bastion
More about every Overwatch hero
Echo [Damage]
Echo was added in Season 21 as a new DPS hero. On PTR she was the strongest DPS by far but she got balanced out after coming to the live servers. Echo is a high mobility character that focuses on dealing burst damage while being overall mobile. Her Glide ability allows her to glide similarly to Mercy but in a more paraglider fashion. Her primary fire Tri-Shot fires 3 little shurikens that don’t deal a lot of damage but are spammable and an essential part of her combo.
Her Sticky Bombs are a volley type of fire that makes the bombs stick to the enemy or surface when they reach it and explode shortly after, landing all six of them deals incredible damage. Her focusing beam allows her to channel a beam shortly that deals a lot of damage when target is under 50% and is mostly used to finish people up. Lastly, her ultimate duplicates an enemy character and transforms Echo into them allowing them access to full kit. Read more on Echo in our Echo guide.
Sigma [Tank]
Sigma is a barrier type tank that we’ve seen in Overwatch before, however, not in this shape. His primary Hyperspheres allow him to shoot two orbs similar to Zen’s orbs. His Experimental Barrier is his key ability, it’s a 1500 HP shield wall that once placed, slowly creeps forward until destroyed or reaches a wall, or of course, cancelled by Sigma. Accretion is his second damaging ability that allows Sigma to gather rocks and throw them at someone dealing minor damage and stunning them for a short period of time. His Kinetic Grasp is his second defensive ability that projects a shield in front of Sigma and absorbs 40% of the damage converting it to his personal shield. Lastly, his ultimate Gravitic Flux allows Sigma to fly in the air and mark a circular area on the ground and then lift enemies who were caught inside in the air and slam dunk them into the floor. They’re dealt small damage but then 50% of their max HP when they hit the ground. More about Sigma in our Sigma guide.
Baptiste [Support]
Baptiste is a healer that’s capable of both sustained and burst healing. His Biotic Launcher can damage enemies or heal allies, very rewarding for skilled players. His Regenerative burst heals both himself and his nearby teammates while his Immortality Field prevents his allies from dying if placed well and not destroyed by enemies. Lastly his Amplification Matrix provides an immense opportunity for well coordinated teams to output insane damage and win teamfights.
Ashe [Damage]
Ashe is a hitscan hero similar to McCree but also similar to Widow. It’s like McCree with a bigger gun if you get me. She’s better in mid range than McCree and less squishy than Widow, so like a mid-range hero pretty much. Her primary called The Viper puts out a barrage of single shots while doing it down sights increases precision but slows the fire rate. Her coach gun allows her to knock enemies or knock herself backwards in order to deter enemies or reposition herself similar to Lucio’s boop. Her Dynamite that she throws and it sticks onto something does direct + over time damage. Lastly, her ultimate BOB spawns a big robot that does her bidding for her.
Wrecking Ball [Tank]
Wrecking Ball had a rough start but after people learned how to play him, he is in a much better spot. He focuses on displacing the enemy team and creating space which is an imperative in Overwatch. However, in order to be good with him you must know him mechanically very well and the map that you’re playing on.
Basically his whole kit revolves around him turning into a ball, running super fast, then swinging around and displacing enemies. On top of that he has a minefield ability and the Piledriver for some damage and crowd control.
Brigitte [Support]
Brigitte focuses on defending allied squishies and backline with her Repair Packs and an Inspire that heals allies in range when she hits enemies that are presumably diving them. In order for that to work her melee cone is bigger than other heroes so she can easily hit more people at once. She also has a Whip Shot to throw and knock enemies and a Barrier Shield that she can use to protect herself and charge enemies while doing so. Lastly, her ultimate Rally that provides armor to nearby allies and makes her move faster.
Moira [Support]
Moira is a hybrid healer that’s capable of healing and dealing decent damage. Her primary is a left click heal or a right click damage beam that passes through allies and enemies. Her Biotic Grasp self heals her when she damages enemies.
Her Biotic Orb is a bouncy orb that can be either sent out as a heal between allies or damaging ability between enemies. Her Fade allows her a quick teleport to relocate, and lastly, her ultimate Coalescence is a big beam that heals allies that it hits and passes through while also dealing damage to enemies, like an advanced primary fire.
Doomfist [Damage]
Doomfist is a great engager hero that’s able to solo kill squishies when he sees a good opportunity and disengage after doing it. His primary fire Hand Cannon allows him to deal decent damage, his Rising Uppercut deals damage + knocks an enemy up in the air, while his Seismic Slam allows him to dash and deal AoE damage while once again knocking people. Doomfist is played via a combo of all of these abilities. Lastly, his ultimate, Meteor Strike allows him to either engage or disengage by flying in the air and then crashing onto the ground.
Lucio [Support]
Lucio has always been a good healer and has been with us since the launch of Overwatch. His kit is just good so he’s a good pick and well positioned in the tier list most of the time. His passive allows him to ride walls in order to move faster, his primary fire is a low damage Sonic Amplifier while his Soundwave, famously called Boop allows him to knock enemies behind, often to disengage, throw them off the map or push them into arms of your team.
Crossfade allows Lucio to change his aura to either healing his team or providing them with a speed boost. Amp It Up is an ability that amplifies the effect of Crossfade, lastly his ultimate Soundbarrier after a short cast time, providing the allies in range with a temporary shield.
Reinhardt [Tank]
Reinhardt has also been with us since the launch of Overwatch and is a good pick most of the time, depending on the meta, of course. Reinhardt is a main tank with a task of protecting his team and creating space for them. He does this via his melee dealing damage in a wide arc punishing anyone that comes close, his Barrier Field sets him up with a frontal shield where your team can hide behind.
His charge allows him to quickly charge forward, pinning anybody in the way and smashing them into the first obstacle. His Fire Strike is a long range ability that can deal poke damage and lastly his ultimate Earthshatter stuns and damages all enemies in range and sets them up for your team.
Junkrat [Damage]
Junkrat specializes in poke, zoning and heavy damage dealing when protected. His passive makes him drop a few grenades when he dies. His primary fire, Frag Launcher allows him to spam grenades at enemies while his Concussion Mine deals damage and propels the one on top of it, if Junkrat propels himself he won’t receive damage of course. His Steel Trap clamps on top of the enemy that comes too close to it and stuns them. Lastly, his ultimate Rip Tire allows him to motorize a big tire and control it while channeling from the activation spot, then he can detonate it, dealing heavy damage to enemies. The tire can be destroyed and Junkrat has to be careful not to get killed while channeling the tire.
Widowmaker [Damage]
Widowmaker is a sniper hero focusing on taking out enemies from a distance. Her primary is a heavy damage sniper that turns to automatic weapon if the enemy is too close. Her Grappling Hook allows her to shoot a cable to a place and then pull herself there in order to relocate fast. Her Venom Mine explodes when enemy steps on it, poisoning them for moderate damage and making them visible on Widowmaker’s minimap. Lastly, her ultimate Infra-Sight allows her and her team to see through walls, also marking all enemies in red for easier targeting. She is super squishy so she has to always position well and be careful, because when she gets caught it’s game over for her. A high risk high reward hero.
McCree [Damage]
Our Overwatch boosting team loves playing McCree due to his high damage output on single targets, however, he is just like Widowmaker, a high risk squishy hero. His primary fire is his high damage revolver that can do a single shot or dish out the magazine in a burst type of fire. His Combat Roll allows him to dash in a desired direction and reload his gun in the process. His Flashbang allows him to quickly throw a flash grenade at an enemy stunning them briefly allowing him to burst kill them.
Lastly, his ultimate Deadeye makes him stand in a place, and start scanning for enemies where the game locks in on the enemies in line of sight for the player and starts accumulating damage, the longer you stay in the ultimate, the more damage you do, allowing you to one shot even tanks if you stay in it long enough. However, you’re very exposed and prone to being interrupted or killed.
Reaper [Damage]
Reaper is a flanker that can both pick on squishies and tanks. When Reaper fights it’s usually not a long fight, he either wins or loses fast.
His primary fire are his two famous shotguns that also heal him while firing due to his passive that makes him heal for 30% of his damage done. His Wraith Form makes him enter a shadow form for a couple of seconds making him immune to damage or crowd control, usually used to escape or reposition.
His Shadow Step allows him to teleport to a desired location within 35 meters, whether that’s up or down, forward or behind. Lastly, his ultimate Death Blossom makes him start spinning and firing shotguns at a 170 damage per second to anyone in range for 3 seconds.
Sombra [Damage]
Sombra is also a flanker that focuses on setting up kills for her team. Her passive Opportunist makes her see low HP enemies through walls. Her primary fire Machine Pistol deals damage at a short range while her Hack ability makes the hacked enemy unable to use any abilities making them an easy target. Her Stealth ability allows her to become invisible unless she’s 2 meters or less from an enemy allowing her to relocate or flank easily. Her Translocator allows her to throw a device and then teleport back to it once she presses the key again. Lastly, her EMP ultimate does the Hack just on everyone inside the blast radius. Sombra requires a good player to control her and a team to play with her.
Mercy [Support]
Mercy is from the original Overwatch roster and often a great support pick that by now pretty much everyone knows how to play. Her passive makes her heal herself automatically when not taking damage. She can also float in the air instead of just falling down. Her primary fire creates a healing beam that locks onto an enemy, or secondary fire allows her to channel the same beam but this one amplifies their damage.
Her Guardian angel ability makes her propel herself towards a targeted ally and reach them whether they’re on the ground or in the air. This ability makes the famous Pharmercy duo of Mercy and Pharah possible. Lastly, her Resurrect ability allows Mercy to resurrect a friendly target.
D.Va [Tank]
D.Va floats on the tier list quite a bit due to buffs and nerfs. Her Eject! bility makes her exit the mech and play as a squishy “baby D.Va” that has a primary fire laser until she enters the mech once again. Her Fusion Cannons are the primary fire of the D.Va while in mech and Defense Matrix projects a shield in front of D.Va that blocks projectiles such as bullets or rockets. Boosters allow her to quickly turn on rocket boosters and move in a desired direction, knocking enemies on the path. Her Micro Missiles make D.Va shoot a barrage of missiles dealing moderate damage. Lastly, her ultimate Self Destruct makes D.Va eject out of the mech while the mech becomes a ticking bomb that explodes after 3 seconds dealing heavy damage to enemies.
Winston [Tank]
Winston has been a staple since the Overwatch launch, but also moves from Tier 1 to the lowest tier often due to buffs, nerfs and meta shifts. He is not hard to pick up which makes him an ideal choice for new players. His Tesla Cannon primary fire shoots an electric current at the target enemy at a maximum range of 8 meters. His Jump Pack allows him to jump forward in the air in the desired distance, therefore closing a big gap whether that’s to escape or chase an enemy. His Barrier Projector sets up a dome that protects anyone inside until it’s destroyed. And lastly, his Primal Rage makes him into a super monkey with only strong melee attacks and a lot of HP. Regardless of his huge hitbox, Winston is often a great pick, especially for new players.
Genji [Damage]
Genji has been with us since launch, and has always been a mechanically hard hero to play. He has insane potential for flanks and burst damage, his high mobility makes him a true versatile ninja, however, if you’re not skilled with him, you will simply get punished often and not do much. His passive allows him to climb walls and double jump, his Shuriken ability throws three shurikens in a burst pattern or he can do the same but in a more wide spread, depending on his goal. His Swift Strike allows him to dash forward and slash enemies on the way, if he picks up a kill, the cooldown resets.
His Deflect allows him to deflect any projectile abilities and send them back in the direction Genji is facing. Lastly, his Dragonblade ultimate allows him to spam his sword up to 7 times and deal immense damage.
Hanzo [Damage]
Hanzo has a higher skill-cap than the others that you will find within his specific category. Hanzo can also wall climb just like his brother Genji. His Storm Bow makes him nock and fire and arrow that can deal up to 125 damage, depending how much he charged it up. His Sonic Arrow shoots an arrow that has a sonar, when the arrow lands and an enemy is in range of the sonar, it will blink on the minimap, he can also stick the arrow to an enemy making them carry it until it expires. His Lunge allows him to double jump mid air and change direction if needed so he can relocate. Lastly, his Dragonstrike ability allows him to summon a huge dragon that travels in the desired direction through walls and deal massive damage to anyone that gets hit by it for as long as they’re standing in it.
Mei [Damage]
Mei is that annoying character with tons of crowd control. Her Endothermic Blaster is her primary fire that deals damage and slows the enemy and finally freezes them in place if they’re being shot at long enough. Alternatively, she can shoot icicles at 75 damage per shot, usually being used after Mei freezes a target and then headshots them for finisher. Her Cryofreeze allows her to surround herself with a block of ice, healing herself and being immune to damage for up to 4 seconds. Her Ice Wall creates a big ice wall that prevents enemies from passing through until destroyed or expires. And lastly, her ultimate Blizzard that does the same as her primary pistol just in an area.
Pharah [Damage]
Pharah’s sheer ability to destroy opponents from the air by dishing out an absurd amount of damage makes her a really solid pick on some maps. Her extreme mobility allows her to scout out the situation from above, then prioritize most menacing threats to your teammates. Her Hover Jets allow her to stay in air for extended periods of time and utilize her abilities. Her Rocket Launcher shoots rockets that deal high damage in a radius, usually when she’s in the air. Her Concussive Blast that knocks back enemies that get hit and also knocks back Pharah too which can be used as a reposition tool. Lastly, her Barrage ultimate locks down Pharah in place and rains a barrage of rockets that deal heavy damage.
Soldier: 76 [Damage]
His primary fire rifle deals heavy damage, his Helix Rockets deal decent damage in a small radius, and his Sprint speeds him up so he can relocate fast whenever needed. His Biotic Field allows him to plant a small emitter on the ground and heal himself and teammates in it’s small range. Lastly, his Tactical Visor locks targets for him basically like an aimbot and reduces reload time.
Tracer [Damage]
Tracer, the most famous Overwatch hero by far. She’s extremely fun to play but very challenging as well. Her Pulse Pistols are two auto pistols that deal moderate damage depending fully on how well you aim. Her Blink ability allows her to teleport horizontally forward in your desired direction and Tracer can stack up to three charges. Her Recall ability teleports her back in time 3 seconds, including her position and health while reloading her weapons. Lastly, her ultimate Pulse Bomb allows her to throw a bomb and stick it to an enemy or a surface, exploding after a short duration.
Tracer often radically moves throughout the tier list due to meta shifts and nerf and buffs to her since it’s not easy to balance her.
Roadhog [Tank]
Roadhog is a massive tank with a large healthpool. His Scrap Gun is his primary fire with moderate damage that has two modes of fire, one normal and one that fires a ball that explodes further away and damages enemies, used for mid to long range. His Take a Breather ability simply activates a self-heal over time for Roadhog. His signature ability, Chain Hook is what separates him, he can launch a 20 meter hook that will grapple and pull the hooked enemies toward him, setting them up for a kill in most cases. Lastly, his ultimate Whole Hog allows him to start shooting pellets that knock back enemies and deal damage.
Roadhog should be picked by players confident in their hook skills. If unsure, check out our how to pick the best tank in Overwatch guide.
Symmetra [Support]
Symmetra has been reworked in the past due to her lacking kit. Her primary fire is now a ranged beam that deals more damage the longer you’re connected. Alternatively, it can launch a photon ball that explodes on contact. Her Sentry Turret once deployed starts firing at enemies and reduces their movement speed, she can have three up at any given time. Her signature ability, Teleporter, allows her to set up an exit and entry point of the teleporter so her allies can quickly travel between them. Lastly, her ultimate Photon Barrier allows her to place a huge barrier across the whole map that prevents ranged attacks and lasts for 12 seconds.
Zarya [Tank]
As a strong tank hero, Zarya is as tough as solid nails and makes for an amazing obstacle for her enemy team to deal with. Everything about her screams pure survivability, from her personal shield that provides a massive buff to her health, to her deployed shield that is used to keep her teammates alive a bit longer.
Bastion [Damage]
Torbjorn [Defense]
Torbjorn is a builder hero that has a primary fire gun with two modes of fire, which is not his main utility of course. His Deploy Turret ability is. It allows Torjborn to deploy a self-building turret that automatically tracks and fires at enemies. His Forge Hammer ability allows him to repair his turrets when damaged and can also be used as a melee weapon if needed. His Overload ability buffs Torb with extra armor and improves his damage, speed and reload speed. Lastly, his ultimate Molten Core that creates pools of molten slag that deal massive sustained damage and prevents them from moving through it, usually used for zoning.
Zenyatta [Support]
Zenyatta is an amazing healer hero that uses Orbs as his primary mechanic. He can throw orbs of destruction in order to damage enemies as his primary fire, he can throw single ones or in a burst pattern. His orbs of harmony are healing orbs, he throws one at an ally and it automatically heals over time until he loses line of sight or throws it at someone else. He can also do an Orb of discord that acts the same as healing one but just amplifies damage instead of healing. Lastly, his ultimate Transcendence makes Zen immune to stuns, crowd control and damage while healing all allies in a 10 meter radius.
Ana [Support]
Ana is a high skill cap hero due to relying on skill shots for healing, however, she compensates heavily by being very rewarding if you play well and land your skillshots. Her Biotic Rifle primary fire either heals allies if you hit them, or damages enemies over time if you hit them. Her Sleep Dart sleeps an enemy for a few seconds but breaks if someone damages them. Her Biotic Grenade heals allies in an area or damages enemies in an area, affected allies get more healing for a short duration of time while enemies can’t get healed for the same duration.
Lastly, her ultimate Nano Boost charges up one ally that deals more damage and takes less damage from enemy sources, usually used on a burst hero that can finish off enemies.
Orisa [Tank]
Orisa is a great tank, however, she often gets pushed out of meta. She is one of the barrier tanks. Her first ability, Halt!, allows her to shoot a projectile that can be activated with the same button and then it pulls enemies towards the center of the blast radius. Her Fortify reduces the damage she takes and cannot be crowd controlled for the duration of 4 seconds. Her Protective Barrier is a stationary barrier that blocks projectiles. Lastly, her ultimate Supercharger allows her to throw a device that increases the damage of allies in range and line of sight.
Closing Words
Thank you for reading our guide. Let us know if you disagree with anything or an update is needed. In case you still want professional help, we offer premium Overwatch Skill Rating boosting by some of the world’s best players.
Get your OW Placement games boost done with a high win rate and start your season the right way. 🙂